תוכניות לפרויקט גמר

shutterstock_1241123092

תוכן עניינים

שיתוף:

אם הגעתם למאמר הזה, ברכותיי – הגעתם לרגע המיוחל של כל סטודנט בשנה האחרונה בהנדסאי בניין. במאמר זה אסביר לכם מה זה אומר תוכניות לפרויקט גמר בניהול הבנייה.

נתחיל מההתחלה, מה משמעות הפרויקט גמר?

פרויקט גמר הוא השלב האחרון רגע לפני שאתם יוצאים מדופלמים לשוק העבודה. פרויקט הגמר מתבטא בשנה האחרונה של הנדסאי בניין.

אופי הפרויקט משתנה בהתאם למסלול שבו בחרתם, שבמקרה הזה: מסלול ניהול, הנקרא גם ארגון וניהול הבניה. מטרת פרויקט הגמר הוא סיכום כללי של כל החומר הנלמד במהלך התואר ויתבטא בבניית מבנה מגורים.

במה נתעסק בפרויקט גמר בארגון וניהול הבניה?

בפרויקט גמר בארגון וניהול הבניה נשים דגש על חישוב כמויות, כתב כמויות, אומדן מחירים, תכנון לוחות זמנים, קביעת המטלות ומבנה הצוותים לביצוע, בחירת ציוד, טפסות, ארגון האתר, תחשיב עלות הבנייה, חשבונות חלקיים, בקרת והבטחת איכות בקרת הביצוע ובנית סקר סיכונים לפרויקט.

למידע נוסף ונקודתי יותר אודות הפרויקט, לחצו כאן.

מה זה תוכניות לפרויקט גמר בניהול?

תוכניות לפרויקט גמר בניהול הן הבסיס של הבסיס כדי להתחיל את הפרויקט גמר.

התוכניות לפרויקט גמר ילוו אתכם לאורך כל הפרויקט ועליהן תבססו את כל הפרויקט שלכם.

התוכניות הן תוכניות אדריכליות, תוכניות קונסטרוקציה של מבנה תעשייתי או מגורים ותוכנית טופוגרפיה המתבססת על סמך התוכניות האדריכליות של הפרויקט שלנו.

מה הדרישות לתוכניות לפרויקט גמר בניהול?

הדרישות לתוכניות לפרויקט גמר בניהול הן תוכניות אדריכליות של מבנה תעסוקתי\מסחרי או מבנה מגורים שמכילות לא פחות מ-250 מ"ר בנוי המתבטאים בלא פחות משלושה מפלסים, שהן:

  • תוכנית קומת מרתף, תוכנית קומת קרקע/כניסה ותוכנית קומה ראשונה.
  • תוכניות לפרויקט גמר בניהול צריכות להכיל תוכניות אדריכליות, קונסטרוקציה ותוכנית טופוגרפיה.

מה זה תוכניות אדריכליות?

נתחיל מההתחלה, מה זה בעצם תוכנית? בתחום האדריכלות וההנדסה, תוכנית היא שרטוט המציג באופן דו ממדי את צורת הבניה שלנו בפרויקט ואת פרטיה הנלווים, כגון: מיקום הקירות, עמודים, חללים, אביזרים וכו'. ניתן לקרוא יותר אודות תוכנית בלחיצה בקישור הזה.

מה התוכניות אדריכליות לפרויקט גמר צריכות להכיל?

תוכניות אדריכליות: מבט על, חזיתות וחתכים.

  • מבט על: תוכניות לפרויקט גמר צריכות להכיל תוכניות מבט על של כל המפלסים: קומת מרתף, קומת קרקע, קומה ראשונה וקומת גג. התוכניות לרוב מכילות מידות המבנה, דלתות, חלונות, אלמנטים שיש בחלל הבית, עמודים, כלים סניטרים וכו'.

דוגמא לתוכנית אדריכלית - קומה ראשונה - תוכניות לפרויקט גמר

  • חזיתות: תוכניות לפרויקט גמר צריכות להכיל תוכנית חזיתות המתבססות על סמך התוכניות האדריכליות המקוריות. בתוכניות לפרויקט גמר בדרך כלל יש ארבעה חזיתות המייצגות את חלק מהמבנה הפונה כלפי חוץ, כלומר, החלק הראשון במבנה שנראה לצופה.
    בתוכניות אדריכליות ובדרישות לפרויקט גמר יש להציג ארבעה חזיתות, אלא אם מדובר בבית שהוא דו משפחתי ובמקרה הזה האדריכלים מציגים רק שלושה חזיתות מאחר וחזית אחת היא אותה חזית רק הפוכה, כלומר חזית מראה.

דוגמא לתוכנית אדריכלית - חזית מזרחית

  • חתכים: תוכניות לפרויקט גמר צריכות להכיל גם חתכים אדריכליים. חתך הוא תכנית המייצגת את התוכנית שאותה חתכנו בצורה דו ממדית אשר מראה לנו את האזור החתוך.
    בדרישות לפרויקט גמר עלינו להציג לא פחות משתי חתכים. יש תוכניות בהן האדריכל מציג יותר משתי חתכים, אין ספק שזה יסייע יותר בהבנה ובהכרת הפרויקט אך הדבר הזה אינו הכרחי.

תוכנית אדריכלית לדוגמא - חתך ב-ב

מה זה תוכניות קונסטרוקציה?

תוכניות קונסטרוקציה פירושה תוכניות המייצגות את תוכניות השלד והברזל של המבנה.

התוכניות קונסטרוקציה חופפות לתוכניות האדריכליות של המבנה. בתוכניות קונסטרוקציה תוכלו למצוא פירוט על כל האלמנטים מבטון שיש לנו במבנה, לדוגמה: יסודות וראשי כלונסאות, עמודי יסוד, קורות יסוד, מרצפים, קורות, תקרות וכו'.

מה התוכניות קונסטרוקציה לפרויקט גמר צריכות להכיל?

תוכניות קונסטרוקציה: ביסוס, רצפות ותקרות.

  • ביסוס: תוכניות לפרויקט גמר צריכות להכיל תוכנית ביסוס. תוכנית ביסוס הינה תוכנית המייצגת את הביסוס של הפרויקט שלכם. הביסוס משתנה מפרויקט לפרויקט.
    הביסוסים הנפוצים בפרויקטי גמר: כלונסאות, רפסודה(דוברה), יסוד בודד ויסוד עובר.

תוכנית ברזל - ביסוס - שנה ב׳ בלימודי הנדסאי בניין

  • תוכנית רצפות: תוכניות לפרויקט גמר צריכות להכיל תוכניות של רצפת המרתף ורצפת קומת קרקע. בתוכנית זו תוכלו לראות את עובי הרצפה ומיקום קורות היסוד והעמודים, במידה ויש.

תקרת צלעות, תקרת מרתף

  • תוכנית תקרות: תוכניות לפרויקט גמר צריכות להכיל תוכניות של תקרות המבנה שלכם.
    בתוכנית זו תוכלו לראות את עובי התקרה, בין אם זה תקרת צלעות או תקרה מקשית.
    בתוכנית תוכלו לראות גם את מיקום ומידות העמודים, סוגי קורות ומידותיהם.

תקרת קומת קרקע

מה זה תוכנית טופוגרפיה?

תוכנית טופוגרפיה הינה תוכנית המפרטת את המצב הקיים של השטח ברשת ישראל החדשה כולל קווי גובה.

בתוכנית טופוגרפיה של הפרויקט שלנו תוכלו לראות את מבני מגורים, כבישים, מדרכות, חניות וכו'.

תוכנית טופוגרפיה בפרויקט גמר בניהול מתבססת על התוכניות לפרויקט גמר שלכם.

תוכנית העמדה - תוכנית טופוגרפיה

מאיפה אפשר להשיג תוכניות לפרויקט גמר?

תוכניות לפרויקט גמר ניתן להשיג דרך חברים, משפחה, אדריכלים ו\או מהנדסים.

אין בי צל של ספק שהתוכניות שהם ימסרו לכם, ברוב המקרים, יענו על דרישות מה"ט, אבל השאלה היא אחרת, האם התוכניות האלה מיועדות לסטודנטים? הרי הפרויקט גמר בניהול בין כה ארוך ואינטנסיבי, אז למה לקחת תוכניות שיהיו מסורבלות ויקשו על ביצוע העבודה פי כמה וכמה?

במידה ותהיו מעוניינים לקבל תוכנית שתענה על דרישות מה"ט וגם תהיה מיועדת לסטודנטים, תוכלו להיכנס לקישור שכאן ולבצע רכישה מסודרת דרכי ולקבל תוכניות שלא יקשו עליכם יותר מדי בעשיה, במיוחד במהלך הארגון אתר והחפירות שלכם.

חשוב מאד לבצע את התוכנית טופוגרפיה בצורה נכונה כך שלא תהווה עבורכם קושי במהלך חישובי עפר וביצוע תוכנית ארגון אתר, התוכניות שאנו מציעים הינן תוכניות מסודרות המכילות את כל מה שמה"ט דורשים ומאפשרות עבודה נוחה ונעימה על הפרויקט גמר בניהול.

איך לוודא שהתוכניות מתאימות?

אם לקחתם תוכניות מחברים, משפחה או ממשרד אדריכלי, אתם תצטרכו לוודא שיש ברשותכם את כל מה שמה"ט דורשים בתוכנית, כפי שהסברתי במאמר זה. והדבר הכי חשוב, לוודא שמדובר בתוכנית שלא תקשה עליכם בעשיית הפרויקט.

במידה והינכם מתקשים בלהחליט האם התוכנית המוצגת לפניכם ראויה לעבודה בקרב סטודנטים, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון או דרך הWhatsApp דרך הקישור הזה לטובת התייעצות בנושא.

השגתי תוכניות, מה הלאה?

לאחר שהשגתם תוכניות וביצעתם בדיקה שהתוכניות אכן מתאימות לדרישות מה"ט, עליכם להעביר אותם למרצה שלכם לאישור עקרוני.

לאחר שהתוכניות יאושרו מגישים טופס הנקרא "בקשה לאישור הפרויקט – ארגון וניהול אתר". טופס זה מייצג את המכללה שלכם, אתכם ואת הפרויקט שעליו תעבדו בפרויקט גמר בניהול.

שימו לב: לאחר מילוי טופס זה, תצטרכו לבצע הנפקה של כל התוכניות לPDF בצורה שבה המכללה שלכם תרצה שתנפיקו.

במידה והינכם מסתבכים בהנפקת התוכניות ו\או מילוי ההצעה למה"ט, תוכלו להיעזר בי לביצוע פעולות אלה, אתם מוזמנים ליצור איתי קשר בטלפון או דרך הWhatsApp דרך הקישור הזה.

לאחר שליחת התוכניות וקבלת התוכניות, מוזמנים להיכנס לקישור זה ולקרוא מידע נקודתי אודות ביצוע הפרויקט.

דילוג לתוכן